Followers

Wednesday, August 26, 2020

HOBI BARU

 Assalammualaikum guys !!! 

Lama aku tak menulis ni... Entah la mungkin sebab aku x dak masa nak memikir kot... tapi guys aku ada aktiviti baru dah sekarang... aku rasa setiap hari aku nak tulis aktiviti aku kat sini.. bukan apa, satu hari nanti akan jadi rujukan orang lain... 

ok guys aktiviti baru aku adalah berbasikal. Yeahhhh basikal guys !!! Aku tau ramai kat luar dah berbasikal lebih lama dari aku. Tapi aku baru mula sebab boss aku hadiahkan aku basikal guys !! Apa pun aku nak ucapkan terima kasih dulu dekat boss aku yang hadiahkan aku basikal !! 

First sekali bila dah dapat basikal aku kena pi belia segala accesories die la seperti Helmet, glove, seluar dan lampu keselamatan !! Aku ingatkan nak main basikal ni murah rupanya harga boleh tahan jugak guys.. Tapi untuk kesihatan kita kena buat investment jugak !! 

so 25hb Ogos 2020 jam 8:56pm aku pun mulakan kayuhan pertama aku .. Fuhhh !!! dapatla buat kayuhan 7.97KM dengan masa 26m40s .... Tapi dengan berat badan aku yang seberat 118kg ni aku harapkan satu permulaan yang baik ... Aku pun ada buat reference dengan kawan2 yang dah ada pengalaman. So die orang cakap jangan paksa sangat dan buat yang termampu je.... 

So guys insyallah aku akan update cerita kayuhan aku kat sini... kalau ada mana2 sahabat yang nak bantu aku ajar teknik kayuhan yang betul boleh la contact aku... thanks guys !!!!

-FAB- 26/08/2020

No comments: