Followers

Thursday, August 27, 2020

KAYUHAN DALAM HUJAN

Assalammualaikum Guys... Hope u all semua sihat hari ni. 

Guys semalam aku ride basikal untuk hari kedua... Semangat nak kayuh tengah ada, so aku x nak buang masa... Sebelum keluar aku plan nak kayuh jauh sikit dari hari pertama... Keluar rumah dalam pukul 8.20pm macam tu.... Masa keluar rumah nampak cuaca cantik ... tapi tengah sedap berkayuh rasa ada air menitis di atas kepala... tapi ku gagahkan jua... 

Apa yang menariknya semalam aku banyak fokus untuk "cadence" iaitu kayuhan yang konsisten dengan kelajuan yang sama .... Benda ni aku belajar dengan member aku yang dah lama main basikal... Nasihat dia main basikal ni kena ada segment jangan buldoze je sebab takut tak dak matlamat. So aku pun ikut la nasihat dia... 

Guys 30minit buat 'cadence' fuhhhh baju basah guys... Bukan basah sebab hujan, tapi basah sebab peluh !!! Bayankan lah badan aku yang gemuk dan berat ni buat kayuhan tanpa henti secara konsisten... fuhhhhh lenjun guys .... 

lepas 30minit tu hujan turun dengan lebat ... so aku park tepi dulu lah kan supaya tak basah sebab hujan... 

So sebab kayuhan semalam antara kering dan basah sebab peluh dan hujan aku dapatla kayuh dalam jarak 15.74KM dengan kelajuan average 18.9km/h dengan pembakaran kalories sebanyak 593 ... 

So hari ni plan nak relax sebab celah kangkang dah sakit... Proses ni member aku cakap recovery sebab dah push 2 hari... 

Insyallah kayuhan ke 3 nanti aku update lagi ya... misi aku adalah untuk menurunkan berat badan !!! Mohon support aku ya guys !!! Thanks !!! 

-FAB-

No comments: